уторак, 15. септембар 2015.

Totalno kul preporuke utorkom 3 / Septembar

Kako brzo nedelja proleti i dok se okrenes novi utorak je tu, neverovatno..kao da sam juce objavila prosli post o nedeljnim preporukama. Trenutno sam malo zapostavila kozmeticke postove ali obecavam da cu sve nadoknaditi u skorije vreme, a do tada procitajte u cemu ja uzivam ove nedelje.


Uzivajte u kafi... Ne znam nikoga ko uziva u ispijanju kafe kao ja. Totalni sam kafoholicar. Za mene je potpuni dogadjaj i samo pravljenje kafe, drzanje soljice, stavljanje na podmetac posebno kupljen za tu soljicu, cekanje da se ohladi, dugo ispijanje.. Skrnem jedan gutljaj i ostavim soljicu i vec se radujem sledecem gutljaju kao malo dete.. Uvece se cesto obradujem kada se setim da cu ujutru skuvati sebi kafu i piti je na miru.. Kafu uvek vezujem za trenutke mira i opustanja i mozda je to ono zbog cega i najvise volim ovaj ritual. Svako jutro pripremam sebi veliku domacu kafu sa dve pune kasike secera i dve pune kasike kafe i toliko sam bolesna po tom pitanju da bilo ko drugi da mi je skuva, ni najmanje ne lici na onu moju.. cak i ako dam mami samo da sipa secer a ja da uradim sve ostalo, opet mi nesto fali, nije to to. Ali nemam problem ni da popijem tudju kafu, svaka mi prija, ali kasnije..jutro je rezervisano za moju kafu. Popodne obicno pijem esspreso..I ako radim u kaficu, ne volim sebi da pripremam esspreso, volim kada to neko drugi radi, ko to zna naravno. I taj ritual je rakodje vezan za neke osecaje, pa tako kada pomislim na espresso kafu na poslu, odmah mi padne na pamet da ce neko uci, da ce me prekinuti, da cu morati da ustanem sto puta i da necu imati mira Pila sam sve vrste kafe i sve oblike ali nekako najvise uzivam u domacoj, turskoj..kako god volite da je zovete Volim da je pijem u bilo koje doba dana i nikad mi nije previse rano niti previse kasno..sa bilo kime ko je raspolozen za kafu u tom trenutku..ali najradije sama.


Pisite dnevnik...Nema jaceg osecaja nego kad nadjem svoj stari dnevnik od pre nekoliko godina i pocnem da citam, kao knjigu.. Uvek sam sebe terala da pisem dnevnik. Imam ih malo vise od 10, zao mi je sto sam u nekim periodima zivota propustila to da radim.. Ja sam svaki svoj dan opisivala detaljno, pocevsi od Jutros sam ustala u 9 ali sam pomerila alarm za 9 i 10..pa do legla sam u pola 2 ali sam jos 20ak minuta citala knjigu a onda ugasila svetlo. Neopisivo je lep osecaj prisetiti se nekih dogadjaja, detalja..ja se uvek setim tog dana i sta mi se sve desilo, i necega sto mozda nisam napisala.. A tek dnevnici iz srednje skole, pa to je urlanje. Lep nacin da vidite kako vas nacin razmisljanja napreduje iz godine u godinu.. Primera radi, kao devojcica u osnovnoj skoli, sudeci po mom dnevniku, jedva sam cekala da dobijem menstruaciju. Toliko sam citala o tome i pripremala se i molila se da to sto pre dodje..jer kad dobijem, ja sam onda, jelte, odrasla devojka. To su stranice i stranice posvecene uzbudjenju i iscekivanju.. Danas, desetak godina kasnije, sredinom meseca pocnem da zapevam i  kukam sto me majka ne rodi kao muskarca vec moram da prezivljavam ove tantalove muke iz meseca u mesec.. Ne budite lenje..ako zapisemo neki problem koji nas muci, mnogo bolje mozemo da ga sagledamo i barem malo da olaksamo sebi..a i kasnije slatko da se smejemo kada vidimo sta nas je mucilo. Takodje je lepo podsetiti se i nekih radosnih dogadjaja i sitnica koje su vam znacile pre par godina. I smejati se sopstvenoj nezrelosti..ako nemate svoje, mozete se nasmejati mojoj nezrelosti, od pre jedno desetak godina..Prva strana mog tadasnjeg dnevnika, na kojoj na sve nacine pokusavam da odgovorim od citanja onog ko ga je pronasao (citaj;sestru)..Prvo lepo molim a kad vidim da dzabe molim onda fino pripretim. :)

 
Posetite valjevske autobuse, gde cete imati jedinstvenu priliku da izadjete na havarijski izlaz u slucaju neke, ne daj Boze, havarije. Puuusti (dugouzlazno U) google translate, sto ne savlada engleski vec jednom kako treba, da ne ispadamo smesni vise. :(


Citajte  Sjajnu knjigu "Pre nego sto zaspim", autora Stivena Votsona.. Odlicno osmiljena prica o zeni koja svakodnevno gubi pamcenje..Odnosno svako jutro se budi ne znajuci ko je i gde se nalazi, ubedjena da ima 20 godina, njen suprug joj svako jutro ispocetka predstavlja njihov zivot i pokazuje slike i prica dogadjaje kao da se poznanici koji se srecu posle dugo godina..Ona sa prvim mrakom to sve zaboravlja i ujutru se sve odvija ponovo. U nekom trenutku srece doktora koji pokusava da joj pomogne i koji je ohrabruje da pocne da vodi dnevnik i zapisuje sve sto joj se desava i sve sto sazna u jednom danu. On je svakodnevno zove da je podseti ko je on i gde je sakrila dnevnik i da procita sve prethodno. Saznace neverovatne stvari o svom zivotu i otkriti nesto cemu se nije nadala ni u najludjim snovima. Sjajna prica ali po mom ukusu se malo prebrzo zavrsava..Kljucne stvari se desavaju na svega desetak stranica, ceo rasplet i kraj..Kao da je pisac odjednom odlucio da prekine i zbrzio kraj. Pre toga mnogo strana posvecuje opisivanju svakog njenog dana i ponovnom otkrivanju ko je i sta je.. Ali to ne umanjuje dobar utisak koji imam o ovoj knjizi i preporucila bih vam da je procitate. Potrazite je na kioscima, mislim da je sada mozete pronaci za nekih 299din, ako sam dobro videla.




Slusajte neke stare pesme grupe Black Eyed Peas. Lepa Fergie i 3 cudaka..Sjajna kombinacija i sjajan tim koji sam obozavala da slusam. Ne znam da li oni uopste i postoje vise ali kada sam sam prvi put cula poslednje stvari koje su snimili..fazon MC Stojan ulazim u klub, dj vrti, a mi glavni i mnogo ludi, odlucila sam da za mene vise ne postoje i lakse mi je da verujem da su se sporazumno rastali jer ne zele da podlegnu trendu komercijalne muzike... Where is the love BEP? Where is the good music? Fergie je cak imala neke, uglavno uspesne, samostalne izlete, pa je tako 2006. godine snimila i sopstveni album London Bridge, koji je takodje bio sjajan. Kada me uhvate nostalgicni periodi, slusam njihove stare pesme kao sto su Where s the love, Dont't Phunk With My Heart, Dont' Lie, My Humps, Shut Up, Let's Get It Started.



Svakog dana naucite nesto novo jer znanje je najsigurnija investicija i najveca moc u 21. veku. 
Ekoloske promene nam nazalost, ne donose samo sve cesce vremenske nepogode vec prete da bukvalno zbrisu neke od omiljenih turistickih destinacij;

Napulj / Italija ; Odavno je poznato da bi vulkan Vezuv mogao zbrisati ovaj grad na jugu Italije. Strucnjaci tvrde da on prodari na svakih 100 godina. Poslednja erupcija dogodila se 1944 a za sledecu koja se ocekuje u narednih 30ak godina niko ne moze predvideti kolika ce njena jacina biti.

Venecija / Italija;  Kulturno srediste na vodi u 21. veku bi moglo postati grad pod vodom. Zabelezeno je da je Venecija tokom proslog veka potonula 24cm, a smatra se da ce njeno konstatno sporo potapanje znacajno ubrzati konstantan porast nivoa mora na planeti.

Meksiko Siti/ Meksiko;  Smatra se najvecim gradom sveta, metropolom bez premca, pa je tesko poverovati da bi ovaj meksicki grad kojeg naseljava 20 miliona stanovnika mogao da propadne. Ipak, Meksiko Siti, godisnje potone oko 25cm, zbog cega mu vec danas preti nestasica pijace vode. Pojedini delovi grada su u poslednjih 100 godina potonuli cak devet metara.

Timbuktu / Mali; Pustinja Sahara je ozbiljna pretnja hiljadu godina starom gradu u sredistu Afrike. Timbuktu bukvalno tone u pesku, a njegova vec skromna vegetacija nestaje. Ove su ljudi, cini se, najrazumniji kada je u pitanju ozbiljnost situacije pa su vec pokrenuti razni projekti zasadjivanja novih biljnih vrsta. Medjutim, oni jos nisu urodili plodom.





 

6 коментара:

  1. Na crkni skote sam se toliko zasmejala da sam se zagrcnula i jedva preživeh :D. Super kao i uvek mi se dopada i podržavam tvoj rad svim silama i čekam da te čitam u nekim novinama ozbiljnim i da izađeš na tv :***

    ОдговориИзбриши
  2. To sa dnevnicima ima smisla... skoz! Pisala sam svoj redovno od 13.godine do 22. i sad mi je žao što sam prestala, jer kad ih uzmem i čitam tačno vidim napredak u pisanju i odrastanju. Žao mi je što sam prestala i što nemam vremena koristim kao izgovor, ali svečano o bećavam da ću se potruditi da se ponovo aktiviram.

    ОдговориИзбриши
  3. Where is the looove?
    Posebno mi se sviđa deo sa znanjem, to bi trebalo svakog dana svima ponavljati! Dobro je podsetiti se...
    <3

    ОдговориИзбриши