уторак, 1. септембар 2015.

Totalno kul preporuke utorkom / Septembar


Odlucila sam se da ubacim novu rubriku, temu, nazovite je kako hocete, na svoj blog..Bice totalno nekozmeticki i totalno ja. Zasto preporuke? Paa blago receno, smaracu vas sa onim sto ja radim preko nedelje i u cemu uzivam u ovim (jos uvek) vrelim danima.
Zasto utorak? Ne krije se nista specijalno iza utorka..Hocete iskreno? Ideja za ovo mi je pala u nedelju ujutru, i toliko me obuzela da sam ja svoj post u glavi zavrsila odmah, dakle bice taman za sutra dok sve lepo pripremim, za ponedeljak.. Kako je dan odmicao i ponedeljak se polako najavljivao, pojavile su se i moja lenjost, pracena u stopu sa vernim pratiocem neodlucnoscu, tako da sam naravno rekla sebi, ma u utorak cu.. I tako ovo postade preporuka utorkom, a ne ponedeljkom. A zasto totalno kul? Pa zato sto to jeste.

Jos uvek nisam odlucila koliko cesto cu pisati ovakve postove..Probitni plan je bio svakog utorka (ona nedelja puna entuzijazma,secate je se sa pocetka teksta?), ali onda sam razmisljala o tome koliko cu materijala i zelje i volje i svega ostalog imati svakog utorka..pa je to preraslo od cetiri utorka na tri, pa onda i na dva, a sada vise nisam ni sigurna. Dakle moji postovi na ovom temu utorkom ce se pojaviti, pa...nekim danima u nedelji ili mesecu. Dokle me moja "spisateljska" i "filozofska" inspiracija dovede. A sad je vreme da vam kazem sta to treba da radite ove nedelje.

Iskoristimo ove suncane dane dok ih jos imamo.. I ako sam ja jedna od onih koji stalno kukaju, te leti hocu zimu a zimi hocu leto, opet nista ne moze da se poredi sa prelepim suncanim danom i uzivanjem napolju. Moj najdrazi ritual ovog leta, a i inace, je ispijanje kafe na terasi ujutru  (rano bas,uglavnom oko11,12 ). Pozitivne strane boravka na suncu su visestruke.. Mozda vam najubedljivije zvuci razlog da cemo se izvuci iz leta sa jos malo boje i jos malo tamnijim tenom. Sunce nam daje energije i potrebnu dozu vitamina D. Svakodnevno se suocavamo sa mnogo stresnih situacija i cesto ne pronalazimo nacin da se sa njima i izborimo.. Mislim da je ispijanje kafe na suncu idealna metoda da usporite malo, sredite misli, duboko disete i pustite da vam zraci greju lice. Dokazanu je da suncevi zraci podsticu celije mozga da se obnavljaju i rekonstruisu i uklanjaju neke uzroke stresa iz nasih glava. Za mene nema boljeg osecaja i boljeg nacina da smirim zivce!




Grickajmo orasaste plodove.. Lesnike, suvo grozdje, bademe, przeni indijski orascic, brazilski orascic, svaki orascic na koji naidjete.. Osim sto su bogati omega 3 masnim kiselinama koji je znacajan za memoriju i pamcenje, takodje su i prava energetska bomba. Bogati su mineralima i vitaminima i preporucuje se njihovo redovno konzumiranje svakodnevnoo .Brazilski orasi su prava nutritivna bomba, bogati su cinkom koji podstice obnavljanje kozu i bore se protiv bolesti. Kako vecina sadrzi mnogo kalorija i masti, ne treba preterivati ni sa njima, a i videcete da ce vas jako brzo zasititi, i da mozda izgledaju kao obicne grickalice ali verujte mi, necete moci mnogo da pojedete. U Rodi, Idei i slicnim marketima mozete pronaci miksove ovih orasastih plodova..Pakovanje je u preporucenoj dnevnoj kolicini i mislim da nema vise od 80g. Mozete izabrati svoj energetski miks plodova ili se opredeliti samo za jednu vrstu.. Ja ih obozavam.




Citajte, citajte, citajte.. pa sve sto vam padne pod ruku..Razvijajte svoje mozdane vijuge i svoju mastu. Bacite oko na novi Cosmopolitan za septembar koji je prepun sjanih tekstova i jos boljih fotografija. Znam da je u eri pametnih telefona mnogo lakse ukucati prosto na google bilo koje novine i procitati njihov sadrzaj tako..a obicno uz to dobijate i pregrst drugih tekstova koji nisu izasli u stampanom izdanju zbog ogranicenih strana i obaveza prema zakupcima reklama..ali za mene u citanje novina spada ono sto drzim u ruci, hartija koju osetim pod prstima, miris farbe i cepanje celofana i cekanje da dodjem kuci ili na neko drugo mesto na kom mogu na miru da citam..To je sve sjajna predigra za ono sto sledi. Ista je situacija i sto se knjiga tice..Mislim da su knjige u digitalnom formatu vrh ledenog brega (ili jagodica na slagu?) nase ucmalosti, vrhunac nase lenjosti. Koliko god volela da citam,nikada necu popustiti pred tim trendom. Cak ni za milion godina kada stampana izdana potpuno izumru! Za sve one koji kazu da je to skuplja varijanta, zasto kupovati novine i casopise kada sve ima na internetu, pa vas telefon ne raste na grani? Kao ni baterija..ni struja..Uostalom, svako ima neka zadovoljstva koje voli da prisuti sebi a da mu nije zao nicega, tako da je najbitnije da nesto volite.


Ako budete u prilici nekada, obavezno procitajte "Kolibu", Vilijema Pol Janga. 
U svetu u kom je vera sve nevaznija, ova knjiga se rve sa vecnim pitanjem "Gde je Bog u svetu ispunjenim neizrecivim bolom?". Odgovori koji ce junak dobiti ce vas zapanjiti, i mozda i preobraziti kao sto su preobrazili njega. Pozelecete da svi koje poznajete procitaju ovu knjigu.




Ziveo animal prit.. Koliko god ga osporavali, vredjali, ponizavali, svrstavali u razne kategorije, on se jos drzi i dize iz blata.. Ja volim ovaj klasican tigrasti, skinut pravo sa nekog mladunca iz Afrike. Salu na stranu, dopada mi se ovaj dezen i volim nekada da ga ponesem.. Ali obavezno mi je ostatak odece crn uz jos jedno pravilo koje praktikujem a to je da to nikad nije deo odece koji je potpuno uzak (ne, necete me nikad videti u uskim tigarstim helankama ili sa tigrastim topom). Cak i novcanik ili esarpa u ovom printu su sasvim dovoljno da unesu dozu zivosti i smelosti u svaku odevnu kombinaciju. A ja se divim i smelosti dama koje bez blama nose i neke kljucne komade, kao na primer kaput, u ovom dezenu.



Pomozite nekomee!!! Kako je poslednjih meseci aktuelana tema Sirjiskih migranata u Beogradu i drugim mestima, onda ovog meseca izaberite da pomognete bas njima..Na koji god nacin zelite.. Ono sto se meni pokazalo kao jako dobar pristup i nacin za razmisljanje, je da svaki put kada pokusavam da shvatim nekoga ili imam problem sa nekim, da se stavim na njegovo mesto.. Postanem on.. I onda razmisljam njegovom glavom.. Kao da se uzivim u ulogu drugog coveka..Tako pokusajte da se uzivite u likove ovih ljudi...Koji su glavom bez obzira pobegli od rata, da bi spasli gole zivote! Koji su ostavili dom, kucu, posao, najcesce porodicu..Mozete li da zamislite da to sve ostavite i budete primorani da pobegnete iz svoje kuce sa par stvari?? Pa i nasi roditelji i bake i deke su bile u ovoj situaciji, koliko smo samo ratova mi preziveli...Pa zamislite da je njih neko pljackao, uskracivao pomoc, oduzimao dostojanstvo i gledao sa gnusanjem jer ih je muka naterala da napuste svoj dom..Mislite da oni uzivaju da spavaju u parku na glupi,da nemaju sta da jedu ni gde da se okupaju i pre svega, ne znaju gde ce sutra biti? Sigurna sam da bas uzivaju u tome i namerno nas provociraju..Gadim se na svakodnevno naslovima i teskstovima u novinama u kojima citam razne gadosti o tome koliko im naplacuju smestaj, prevoz, krijumcare ih kao najgoru stoku. Na svu njihovu muku i bedu neko se time jos i koristi.. Mozete li da zamislite koliko bi im znacilo da kada prodjete pored njih kupite im jedan hleb? Odnesete nesto stare odece koju sigurno cuvate kuci za ne znam ni ja sta? Napunite im nekoliko flasica sveze vode kuci, ne morate cak ni da kupujete flasiranu vodu? Date im papirne maramice ili neku staru telefonsku karticu koju ne koristite? Makar samo mahnete i prijateljski se nasmesite?A oni koji ih se plase i koji misle da ce ih neko od njih povrediti..Pa okrenite se oko sebe, pogledajte koliko vise sansi imate da vas povredi neko od komsija, rodjaka, koliko zena svakodnevno trpe nasilje dok na kraju ne budu ubijene, vase komsinice, poznanice..Koliko ljudi ubije prijatelja zbog obicne svadje, vasih komsija, poznanika.. U svakom zitu ima kukolja! Nemojte traziti kukolj, jer je on u manjini. Zadovoljstvo ce biti visestruko i obostrano. Jer sreca je jedina stvar koja se mnozi kada se deli.


Slusajte,slusajte ove nedelje.. stare stare pesme voljenih i nikad prezaljenih Pussycat Dolls. Sjajna grupa nastala 2003, predvodjena lepom  Nicole Scherzinge, bili su prava senzacija i predmet mnogo rasprava i negodovanja zbog slobodnog stila oblacenja, provokativnih koreografija i nastupa. Svi mi koji smo ih nekada voleli smo tripovali da cemo nekada igrati ovako i satima uvezbavali koreografije koje izvode Nicole i ekipa (nadam se da vas ima jos) i pevali Doon't cha wish you're girlfriend waaas hooooot likeeee meeeee... Kako me povremeno uhvati nostalgija za tim vremenima bezbriznim, volim da se podsetim stvari kojima su zarile i palile, dok sam ja bila jos u osnovnoj skoli. I ako su se raspale pre oko 6 godina, jos uvek ne odustajem od slusanja i obavezno odgledam neki koncert, jer su njihovi performansi i energija na sceni nesto necemo videti ponovo u skorije vreme.




Smejteee se, jer je to najbolji lek za sve, za zdravlje, za mozak, za glavu, za sve. Iznerviram se kada vidim ribe koje se puce na slikama i skupljaju usne kao patke, deformisu lice totalno..zbog zasto, zbog cega? Grimasa koju devojke sklapaju da bi vizuelno povecale svoje usne..mozda.. Kada razgledam slike na fejsu svaka me sa svojom facom podseca na Tvitijev kljun. A onda naletim na svoje slike i pokusaje selfija i skontam da cak i kroz svaki pokusaj smeha se nazire pucenje. Ovo je jedna od stvari koje totalno nije kul. Jos niko  nije dokazao koji je generalno razlog sto devojke skupljaju usne u masnu cim ugledaju aparat ali molila bih sve naucnike i strucnjake dobre volje da to konacno utvrde i da nas izlece sve kolektivno.






I za kraj, svakoga dana naucite nesto novo.. Da li znate kako je nastao italijanski pozdrav Ciao (čao)? Skracivanjem fraze koja se koristila u srednjem veku, Sono il suo schiavo, sto u prevodu znaci Ja sam tvoja robinja/Tvoj sam rob.
13. avgust je Svetski Dan levorukih (svaka trinaesta osoba u svetu je levoruka) a klavir ima 88 dirki. :)

Nadam se da su vam se moji predlozi dopali. Druzimo se sa njima opet nekog narednog utorka. :)
Imate li vi za mene neki predlog u kom mogu da uzivam? :)

16 коментара:

  1. Sjajno što sam i očekivala od tebe, teraću te ja da pišeš ove postove bar svaki drugi utorak, mogu reći da je upravo on meni priredio naj uživanje ove nedelje, i duže :). Sad ovo treba deliti da što više ljudi pročita i uživa.

    ОдговориИзбриши
  2. Savrseno,svaki drugi komentar je suvisan! Samo napred :******

    ОдговориИзбриши
  3. Aaaa kako si me lijepo nasmijala s Pussycat Dolls, i ja sam ih baš voljela, Nicole mi je uvijek bila *body goals* :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ja sam je obozavala, volim je i danas kao solo pevacicu, ali bih vise volela da su ostale zajedno :) u svemu sam se ugledala na nju :D

      Избриши